Voor een warmer onthaal en een betere service is Esset Property Management verhuisd

Het is gebeurd! Sinds 3 mei hebben de medewerkers van Esset Property Management hun kantoren aan de Louizalaan 331 verlaten om hun intrek te nemen in de onlangs gerenoveerde kantoren in de Konieënstraat 56,1000 Brussel waar we met genoegen onze klanten onthalen.

In 2023 behoeft het belang van een prettige en stimulerende werkomgeving geen betoog. De omgeving speelt een belangrijke rol in de prestaties en het welzijn van medewerkers (en klanten!). Daarom hebben we ons hart en ziel gelegd in het ontwerp van het nieuwe kantoor.

Zodra je binnenkomt, kun je onmogelijk voorbijgaan aan het universum dat de professionals voor Esset hebben geprobeerd te creëren. Een kantoor op maat, eenvoudig en strak, dat je aanmoedigt om te blijven. Te blijven om te werken, maar dat niet alleen. Zodra je een voet over de drempel van het gebouw zet, wil je er niet meer weg. Het gebouw zit boordevol natuurlijke en vertrouwde elementen, planten, kleuren en nog veel meer.

Omdat licht essentieel is voor ons dagelijks comfort en welzijn, hebben we geopteerd om de bovenste verdiepen van het gebouw te betrekken waar dankzij de parabolische raamconstructie de lichtinval optimaal is. Waar de medewerkers ook aan het werk zijn, overal stroomt er natuurlijk licht binnen.

Als kers op de taart bevindt het nieuwe gebouw van Esset Property Management zich in de buurt van het station Brussel-Centraal (achter de Sint-Goedele en Sint-Michiels en vlak bij het Koninklijk Park) en biedt het een 360°-zicht.

“Van bij het begin was het doel om voor een volledig open space kantoorinrichting te gaan. Wanneer iemand moet telefoneren of zich even wil afzonderen kan hij zich terugtrekken in een van de ‘bubbles’. Voor interne of externe vergaderingen zijn er vier zalen voorzien. We hebben niettemin geprobeerd om ruimtes voor ontspanning, bijeenkomsten en besprekingen te creëren, zodat we af en toe een pauze kunnen nemen en collega’s kunnen ontmoeten die we normaal niet tegen het lijf lopen omdat ze op een totaal andere afdeling werken. (…). We gaan proberen deze dynamiek te behouden.” Christian Nihant

Er werd ook aandacht besteedt aan het ecologisch aspect. Zo hebben we maximaal ingezet op gebruik van recuperatiemateriaal om de impact op het milieu te beperken.

De nieuwe lokalen van Esset werden bedacht en ontwikkeld door interne professionals. Het team onder leiding van Bart Van den Berg bestond uit mensen van alle leeftijden, expertises en achtergronden. Hun sterke punten waren gemakkelijk te raden: diversiteit en het delen van kennis. De werkgroep die zich gedurende verschillende maanden heeft ontfermd over dit project was samengesteld uit: Christian Nihant (Property & Project Manager), Nesrine Jebali (Directrice van de afdeling Communicatie & Marketing), en Elissa Fleiti (Aankoopverantwoordelijke), Nahela Ziani (student architectuur), de studenten Morgan en Alexandra Durand (office management).

Het is bekend dat Esset graag jonge studenten een zetje geeft. De drie studenten architectuur en human relations konden elkaar uitdagen en in een team leren werken.

Van bij de lancering (oktober 2022) stuitte het project op hindernissen. Iedereen had de reikwijdte van een dergelijke verandering onderschat. Het was aanvankelijk de bedoeling om alles in drie maanden af te ronden; dat is helaas niet gelukt. Niet alleen liepen de werken vertraging op en was er niet veel tijd om de overgang voor te bereiden, er waren ook externe omstandigheden die niet in ons voordeel speelden. We moesten ons voortdurend aanpassen en oplossingen zoeken.

Dat de verhuizing zo vlot is verlopen, is te danken aan de motivatie en inzet van alle teams. Het is het resultaat van een synergie en een organisatie die de installatie van de medewerkers mogelijk heeft gemaakt. “We willen ook de IT-collega’s bedanken. Dankzij hen waren de teams onmiddellijk operationeel”, zegt Christian Nihant, Property & Project Management.

Ook de Afdelingsverantwoordelijken hebben bijgedragen aan het vlotte verloop van de verhuizing. Dankzij een vragenlijst die ze vooraf kregen toegestuurd, konden ze de specifieke verwachtingen voor elke afdeling doorgeven. Zo konden de medewerkers actief deelnemen aan het project.

Hier zijn een paar getuigenissen:

“Ik voel me helemaal op mijn gemak. De kantoren zijn mooi en comfortabel. Ik hou van het natuurlijk licht. Het is heel aangenaam om hier te werken. De keuken is top. Op zich is alles goed doordacht.” Nancy, Afdeling Retail

“De nieuwe kantoren zijn gezellig. We hebben een heel mooi uitzicht op het Jubelpark. De inrichting is geweldig! De kantoren zijn modern en bovenal gelegen in het hart van de stad, in de buurt van alle strategische locaties.” Silham, Assistente op de afdeling Letting & Sales

“De verhuizing is vlot verlopen, alles was al aangesloten. Ik hoefde alleen maar mijn computer in het stopcontact te steken. De kantoren zijn aangenaam.” Théodore, boekhouder residentieel B2B-vastgoed.

We zijn er trots op u te mogen verwelkomen en u optimaal van dienst te kunnen zijn in onze nieuwe kantoren!

Tot binnenkort?

Retour aux actualités